יום ראשון, 3 במאי 2015

ייעוץ שיווקי – מה הוא כולל?

 
שיווק מוגדר כ- "סל" של פעולות שמטרתן הסופית היא הגדלת מכירות ויצירת עניין סביב המוצר או השירות הניתן. אחת הדרכים היותר יעילות לעשות זאת היא באמצעות פנייה אל שירותי ייעוץ שיווקי מקצועיים. להלן האספקטים השונים עליהם יופקד היועץ השיווקי שתבחרו.

אסטרטגיה ושיווק

המכלול השיווקי של העסק כולל מספר יעדים כאשר הסיכום של כולם הוא די פשוט – להגיע לכמה שיותר לקוחות, להישאר במודעות הרצויה אצלם ובסופו של דבר למכור כמה שיותר. האסטרטגיה השיווקית תכלול תוכנית פעולה שבסופו של דבר תביא לעליית המכירות וההתקשרויות עם בית העסק. התוכנית תאפיין במדוייק את קהל היעד, מהם הצרכים שלו, כיצד להגיע אליו, האם ניתן לחדש משהו בשירות או המוצרים וכיצד לתמחר את השירות כך שיתאים לחזון השיווקי.

פיתוח עסקי

ייעוץ שיווקי כולל נגיעה מעמיקה גם בנושא הפיתוח וההתרחבות של העסק. עסקים שאינם "לומדים" ומתפתחים, עתידים במציאות הכלכלית והתחרותית של היום להיגרר מאחור ולקרוס בסופו של דבר. תהליך הפיתוח יכלול את קביעת האסטרטגיה הנכונה להתרחבות עתידית של העסק, שיטות להרחבת מעגל הלקוחות, כיוונים שונים למענקים והלוואות, שיתופי פעולה ופיתוח יחסים עסקיים עם ספקים ומתחרים.

גיוס לקוחות

גיוס לקוחות, גם הוא חלק מרכזי מהאסטרטגיה השיווקית. כאן לא מדובר על פרסום אלא על הגעה ישירה ללקוחות הסופיים שלמעשה "תסיט" אותם ממסלול ההתקשרות עם המתחרים. תהליך גיוס הלקוחות מהווה נושא מורכב וכל יועץ שיווקי חייב לתת עליו את הדעת, אילו מחירים להציע ללקוחות חדשים, כיצד להציג את בית העסק מולם ודרך איזו מדיה להגיע לתודעתם.

מיתוג עסקי

תדמית בית העסק הינה כרטיס הביקור שלו והיא מהווה חלק מרכזי מעבודתו של היועץ השיווקי. במהלך תהליך השיווק יבנה גם המיתוג העסקי הרצוי בהתאם לחזון העסק, המתחרים ואופי השירות או המוצר. המיתוג יכלול את צורת העבודה וההתנהלות של בית העסק אל מול הלקוחות, יצירת לוגו פיזי ועוד.

ייעוץ לפרסום העסק

שיווק ופרסום קשורים זה לזה באופן אדוק והדבר יתבטא היטב גם בתהליך הייעוץ שלכם. ייעוץ שיווקי מקצועי מלא יכלול את קביעת אסטרטגיית הפרסום המתאימה, כלומר, הדרכים השונות לתקשורת עם לקוחות פוטנציאלית באמצעות תקשורת ההמונים, הטלוויזיה, הרדיו, פלאיירים והאינטרנט כמובן. זהו שלב שישפיע בצורה משמעותית על העתיד השיווקי של העסק שלכם.

שיהיה בהצלחה!

תגיות וקישורים:  ייעוץ שיווקי , www.theteam.co.il ,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה